23 mars 2009

Indisk kycklinggryta

Detta är ett recept som jag fick av en kompis för en herrans massa år sen. Den är supergod och enkel. Det är bara en himlans massa grönsaker att skära ;) Jag brukar endast ta en paprika för det blir ganska mycket annars. När jag inte haft färsk ingefära tar jag bara krydda och det går lika bra det.

2 kycklingfileer i bitar
1 röd paprika
1 gul paprika
1 grön paprika
2 rödlökar
1 purjolök
1 låda champinjoner
Färsk ingefära
2,5 dl creme fraiche
1,25 dl grädde
mjölk att späda ut med
3-4 msk mango chutney
vitlök efter smak
1 burk persikor
1 burk ananas
1 banan

Stek kycklingen med lite grillkrydda. Lägg det i en stor gryta.
Fräs alla grönsaker i en stekpanna och lägg detta sedan i grytan med kycklingen.
Riv lite ingefära över
Häll på creme fraiche, grädde och mjölk.
Lägg i mango chutney, salt, peppar, mycket curry och vitlök
Koka ihop i ca 15 min.
Skär persikor, ananas och banan i mindre bitar och lägg i grytan. Låt koka ytterligare 5 min.
Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar